Po raz kolejny nagrodzono produkty z obszaru LGD „ZIELONE SIOŁO”
Start Aktualności Aktualności Po raz kolejny nagrodzono produkty z obszaru LGD „ZIELONE SIOŁO”

PostHeaderIcon Po raz kolejny nagrodzono produkty z obszaru LGD „ZIELONE SIOŁO”

    W dniu 10 września br. w Centrum Olimpijskim w Warszawie uczestniczyliśmy w uroczystej Gali wręczania nagród XI edycji Konkursu o Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego dla mazowieckich producentów żywności za najlepszy produkt roku 2017.

 

    Od 2011 r. LGD „ZIELONE SIOŁO” zgłasza do udziału w Konkursie o Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego członków, którzy zajmują się wytwarzaniem zdrowej, ekologicznej i smacznej żywności. Kapituła Konkursu o Laur doceniła producentów żywności z obszaru działania LGD „ZIELONE SIOŁO”. Ku naszej radości wśród zaszczytnego grona laureatów znalazły się trzy produkty z obszaru działania Stowarzyszenia. „Piernik dojrzewający” Pani Grażyny Pieńkowskiej z Komorowa zwyciężył w kategorii wyroby cukiernicze, „Miód wierzbowo-mniszkowy” Pana Mirosława Pędzicha z Komorowa wygrał w kategorii miody, natomiast Nalewka „Smak Róży” Pani Bożeny Basa z Komorowa otrzymała wyróżnienie w kategorii napoje. Laureaci Konkursu z rąk Marszałka Województwa Mazowieckiego p. Adama Struzika odebrali grawertony, dyplomy i nagrody rzeczowe.

    Gala była również okazją do wręczenia certyfikatów i tablic członkostwa w Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze nowym członkom. Dołączyli do niej zgłoszeni przez LGD „ZIELONE SIOŁO” Mariusz i Grażyna Farat z Rososzy, firma FAMIGO Małgorzata Farat Mizińska z Rososzy oraz Mirosław Pędzich z Komorowa. Dziedzictwo Kulinarne jest symbolem wysokiej jakości żywności lokalnej, promuje tradycje oraz dziedzictwo kulturowe regionu. 

    Podczas uroczystości Prezes Zarządu Pani Adriana Rukat wspólnie z naszymi Laureatami udzieliła wywiadu dla regionalnego radia RPL FM Płock.Zwieńczeniem uroczystości były gratulacje i podziękowania za kultywowanie tradycji kulinarnych na Mazowszu, które  p. Adam Struzik skierował do zwycięzców.

    W programie Gali było również przygotowanie stoisk promocyjnych, na którym laureaci prezentowali swoje nagrodzone produkty i wyroby. Uczestnicy Gali wspólnie kosztowali swoich przysmaków, wymieniali uwagi i dzielili się swoim doświadczeniem.